Plan pracy rok szkolny 2016/2017

Plan pracy „Leśnego” Przedszkola Publicznego nr 6 na rok szkolny 2016/2017

„Nasze uczucia   i emocje”

„Gdyby porównać nasze życie do żaglowca,

 to emocje byłyby wiatrami…”

 

„Nasze uczucia i emocje”

Opracowany na podstawie:

  • Koncepcji rozwoju przedszkola
  • Wniosków  z nadzoru pedagogicznego dyrektora za rok szkolny  2015/2016
  • podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017

Spis treści:

I. Zadania wynikające z koncepcji pracy przedszkola

  1. Dziecko i emocje
  2. Sprawne dziecko – zdrowe dziecko
  3. Współpraca z rodzicami
  4. Realizowanie zadań statutowych wobec rodziców
  5. Rodzic sprzymierzeńcem przedszkola

II. Zadania wynikające z prowadzonego przez dyrektora nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2015/16

III. Zadania wynikające z podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017 określonych przez Ministra Edukacji Narodowej

  1. Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci
  2. Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości

Zatwierdzono do realizacji
na Radzie Pedagogicznej
w dniu ………….. 2016

I. Zadania wynikające z koncepcji pracy przedszkola

  1. Wspomaganie rozwoju społeczno- emocjonalnego u dzieci w różnorodnych sferach działalności, ze szczególnym uwzględnieniem dziecięcych form teatralnych, plastycznych, muzycznych i tanecznych.
  2. CEL: kształcenie umiejętności wyrażania własnych emocji w zabawie, pracach plastycznych i innych formach aktywności.

    Lp.ZadanieOsoby odpowiedzialneTermin
    1.Udział dzieci w uroczystościach przedszkolnych wzmacniających więź emocjonalną z rodziną- prezentacja programów artystycznychNauczycielki poszczególnych grup.Zgodnie z harmonogramem imprez
    2.„Emocje w obiektywie”- galeria zdjęć dzieci z przedszkola.Wszystkie nauczycielkiListopad 2016
    3.Prezentowanie prac plastycznych
    na tablicach-malowanie muzyki; określanie nastroju muzyki
    Wszystkie nauczycielki Rok szkolny
    4.Uroczyste zakończenie Roku Przedszkolnego pt. „WYTAŃCZYĆ, WYŚPIEWAĆ EMOCJE”.Dyrektor
    nauczycielki grup IV
    i V
    Czerwiec 2017
    5.Wdrażanie dzieci do słuchania muzyki relaksacyjnej i klasycznej (Vivaldi, Mozart, Beethoven, Strauss, Telemann)Nauczycielki grupRok szkolny
    6.Udział w przestawieniach, koncertach organizowanych dla dzieci poza przedszkolem i w przedszkolu.Wyznaczony nauczyciel
    Dyrektor
    Według harmonogramu
    7.Organizowanie koncertów, przedstawień w przedszkolu.Wyznaczony nauczyciel
    Dyrektor
    Według harmonogramu
    8.Udział dzieci w konkursach organizowanych przez różne instytucje nt. emocjiNauczycielki grupRok szkolny
    9.Zorganizowanie konkursu plastycznego:” Malujemy swoje emocje”- plakat wykonany z rodzicami.
    - Opracowanie instrukcji
    - Zorganizowanie wystawy
    - Wernisaż
    prac podczas festynu rodzinnego
    Dyrektor
    nauczycielki
    Czerwiec 2017
    10.Podkreślenie roli żywego słowa w kształtowaniu i wzmacnianiu pozytywnych postaw u dzieci- przygotowanie jasełek.Nauczycielki grupy IIIGrudzień 2016
  3. Rozwijanie umiejętności poprawnego komunikowania się i zachowania w sytuacjach konfliktowych.
  4. Cel: Postrzeganie innych i rozumienie uczuć swoich i innych.

    L.p.ZadanieOsoby odpowiedzialneTermin
    1.Utworzenie „Kącika emocji”- wypracowanie systemu wzmacniania pozytywnych emocji oraz eliminowania negatywnych zachowań; wykorzystanie „kostki uczuć”NauczycieleCały rok
    2.„Bajkoterapia”- czytanie dzieciom bajek terapeutycznych, które porządkują uczucia i pomagają w przezwyciężaniu lękówNauczyciele Cały rok
    3.Konsekwentne realizowanie wypracowanych zasad i norm postępowania w grupie- uświadomienie konieczności przestrzegania ich.Nauczyciele grupRok szkolny
    4.Prawa dziecka- rozmowy i działania w oparciu o książkę „Moje prawa”.Wszystkie nauczycielkiRok szkolny
    5.Alternatywne formy pracy z dziećmi „Metoda Ruchu Rozwijającego” Weroniki Sherborne.Nauczyciele Rok szkolny
    6.Dostrzeganie różnic w drugiej osobie
    i akceptowanie ich ( inne wyznanie, narodowość, język) – zajęcia o tolerancji; spotkanie z dziećmi z zaprzyjaźnionego niemieckiego przedszkola w Penkun.
    Grudzień 2016
  5. Współpraca z rodzicami.

Cel: włączenie rodziców w życie przedszkola

Realizowanie zadań statutowych wobec rodziców
L.p.ZadanieOsoby odpowiedzialneTermin
1.Wybory do rady rodziców i rad grupowychWszystkie nauczycielki
Dyrektor
wrzesień 2016
2.Prowadzenie „spotkań rozwojowych” w celu udzielania indywidualnych porad, przekazywania informacji o możliwościach rozwojowych, stopniu osiągania gotowości szkolnejWszystkie nauczycielkizgodnie
z
harmonogramem
3.Przekazywanie rodzicom informacji o wynikach prowadzonej obserwacji pedagogicznejWszystkie nauczycielkiZgodnie
z harmonogramem
4.Współpraca z rodzicami dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogicznąZespół ds. pppZgodnie z potrzebami, cały rok
5.Założenie kącika wychowawczego na tablicy ogłoszeń- pedagogizacja rodziców (publikacje nt. emocji)Wszystkie nauczycielkiRok szkolny
6.Spotkania rodziców ze specjalistami, wykłady, możliwość konsultacji:
- psycholog rozwojowy
- logopeda
- pedagog
Dyrektor
Rodzic sprzymierzeńcem przedszkola
L.p.ZadanieOsoby odpowiedzialneTermin
1.Uwzględnianie w pracy wychowawczo – dydaktycznej z dziećmi inicjatyw, pomysłów rodziców. Wszystkie nauczycielki
Dyrektor
Rok szkolny
2.Zaplanowanie zajęć otwartych, min 2 w rokuNauczycielki oddziałów2 w roku
3.Systematyczne informowanie rodziców o działaniach przedszkola – aktualizacja strony internetowejDyrektor
Wyznaczony nauczyciel
Rok szkolny
4.Warsztaty z rodzicami – absolwent grupy – rozmowa o wychowaniu do wartościNauczycielki oddziałówWrzesień 2016
5.Zorganizowanie wycieczek grup z udziałem rodzicówNauczycielki oddziałów
Dyrektor
Październik 2016
6.Zaproszenie rodziców do współorganizacji balika – wybór tematyki, przygotowanie dekoracji, przedstawienia dla dzieciDyrektor
Wyznaczony nauczyciel
Styczeń/luty 2017
7.Udzielanie pomocy rodzicom dotkniętych problemami niekorzystnie wpływającymi na codzienne życie – współpraca z MOPS, Sąd Rejonowy - Wydział Rodzinny i NieletnichDyrektorRok szkolny
8.Realizacja programu adaptacyjnego dla przyszłych przedszkolaków nauczycielki grupy sześciolatkówCzerwiec
Sierpień 2016/2017

II. Zadania wynikające z prowadzonego przez dyrektora nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2015/16

CEL:  poprawa efektywności działań przedszkola w obszarach wynikających z realizowanego         nadzoru pedagogicznego

L.p.ZadaniaOsoby odpowiedzialne
1.Prowadzenie systematycznych zajęć ruchowych, w miarę możliwości na świeżym powietrzu. Przestrzeganie zasady przebierania się w strój gimnastyczny.Wszystkie nauczycielki
2.Dbanie o estetykę gazetek informacyjnych dla rodziców, sposobów prezentowania prac plastycznychWszystkie nauczycielki
3.Wykorzystywanie wniosków z prowadzonych obserwacji pedagogicznych do modyfikacji i planowania pracy z dziećmiWszystkie nauczycielki
4.Przestrzeganie ustaleń dotyczących planowania i dokumentowania pracy dydaktyczno-wychowawczej (dzienniki, plany miesięczne)Wszystkie nauczycielki
5.Stworzenie wieloletniego planu doskonalenia nauczycieli i uzyskania kwalifikacji w zakresie nauczania języka angielskiegoDyrektor

6.Zwiększenie kontroli nad dziećmi podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnymDyrektor
Pracownicy przedszkola

III. Zadania wynikające z podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017 określonych przez Ministra Edukacji Narodowej 

  1. Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci
  2. Cel: systematyczna realizacja zadań związanych z rozwijaniem zamiłowania do czytania

    L.p.ZadaniaOsoby odpowiedzialneTerminy
    1.Organizacja kącików książki we wszystkich salach, doposażenie biblioteczek dziecięcych w bajki, albumy, mapy, dziecięce encyklopedie, itp.Wszystkie nauczycielki
    Dyrektor
    Wrzesień, październik
    2.Kontynuacja codziennego czytania dla dzieci w czasie popołudniowego odpoczynkuWszystkie nauczycielkirok szkolny
    3.Intensyfikacja działań przygotowujących dzieci do nauki czytania zgodnie z przyjętą w przedszkolu Odimienną Metodą Nauki CzytaniaWszystkie nauczycielkirok szkolny
    4.Zaproszenie do przedszkola autora literatury dziecięcej/ilustratora
    5.Nawiązanie współpracy z wydawcą książek dla dzieci – wizyta w drukarni.Nauczycielki dzieci pięcio i sześcioletnich
    6.Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato – zaproszenie rodziców do czytania dzieciom w przedszkolu (Cała Polska czyta dzieciom)Wszystkie nauczycielkiRaz w tygodniu
    7.Organizacja przedszkolnej akcji wymiany książek dla rodziców wspomagających rodziców w procesie wychowania i nauczaniaNauczyciel
    Dyrektor
    Co dwa miesiące
  3. Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości
  4. Cel: Intensyfikacja działań przedszkola w zakresie kształtowania postaw i wychowania do wartości dzieci w wieku przedszkolnym

    L.p.ZadaniaOsoby odpowiedzialne
    1.Przeprowadzenie ewaluacji działań przedszkola w zakresie wspierania dzieci kształtowaniu postaw: Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.Zespół ds. ewaluacji
    Dyrektor
    2.Zorganizowanie uroczystości przedszkolnych związanych z ważnymi świętami państwowymi: Święto Niepodległości, Święto Konstytucji 3 maja, Święto Flagi 2 maja11 listopada
    2 maja
    3 maja
    3.Uwzględnienie w planach miesięcznych zajęć związanych z poznawaniem najbliższego regionu, zabytków, ważnych instytucji, legend i regionalnych zwyczajów, symboli narodowych.Wszystkie nauczycielki
    4.Wdrażanie dzieci do odpowiedzialności przez zaplanowanie dyżurów, prac użytecznych na miarę możliwości dzieci.
    5.Udział w akcjach charytatywnych:
    - Pola nadziei
    - zbieranie karmy dla zwierząt ze schroniska
    - udział w festynie hospicyjnym
error: Kopiowanie zabronione.